söndag 8 augusti 2010

söndagsmys

Jag har precis flyttat in till Kungsbackas församling och redan har jag fått haft tal! haha. Jag och David fick båda tillfället att tala om Evigt Äktenskap. Jag fick ytterligare en påminnelse om vilken välsignelse och privilegium detta är! Det är inte många som får detta tillfälle och det är måna som inte ens förstår att de kan få detta tillfälle här på jorden. Vilken lycka det ger! Vad jag är välsignad som fått detta här på jorden. jag älskar min make. Det är så mysigt att vakna upp bredvid honom på morgonen och det första jag tänker är "JA, en ny dag med min kära- jag kan inte vänta".

Efter kyrkan hade vi Davids föräldrar över på middag. Jag bjöd på lasagne vitlöksbröd och sallad. Allt blev uppätet så antingen var de väldigt hungriga eller så tyckte de mycket om det! Ylva fick och tog smulor från formen efter middagen, detta tar jag som ett tecken att det var gott!^^

Efter middagen blev det bilfärd till Utby och ännu ett släktkalas! Det var Davids syster Lenes dotter Malva som fyllde år denna gången, 9 år nu! 2 släktkalas på 2 veckor, inte illa det. Jag antar att det blir så när släkten är stor. Det har jag inget emot. Jag kände mig mer hemma denna gången, mer som att detta faktiskt är min släkt också. De har verkligen välkomnat mig med öppna famnar!

Inga kommentarer: