torsdag 5 augusti 2010

Skip-bo med syskonbarnen

Det första jag gjorde i morse var att kliva upp och baka bröd. två härliga plåtar med små bullar blev det! David var helt ivrig att få äta utav dem så han insisterade att få bröd till lunch. Min tanke är att vi skall ha dem som frukost men en bra fru som jag är så lät jag honom få smaka ett stort bröd (jag tog ett med). Han städade illa kvickt så att lunchen skulle komma snabbare och han skulle få sätta tänderna i det goda brödet.

Med en städad lägenhet och underbara bröd så ringde telefonen. Det var min svärmor i luren som undrade om hon, Alice och Malva (Davids syster Lenes barn) kunde få komma på besök och spela lite "skip-bo" med oss. Ylva och Bo fick spelet i julklapp av mig men hon hade glömt hur man spelade det. Så vi tog självklart emot besöket och vi hade några riktigt skojiga timmar med både "skip-bo" och "uno attack"! Tack för en mysig eftermiddag!

Inga kommentarer: