onsdag 4 augusti 2010

Coop-besök


Idag åkte jag och David för att storhandla. Vi blev skjutsade utav min svärmor Ylva. Vi skaffade "Med mera-kort" på Coop igår och fick använda den för första gången idag! Vuxenpoäng till oss;). Med Med mera kortet får man denna vecka rabatt på kycklingflié- 2 kg för 99 kronor, detta var en väldigt bra deal så vi slog till!

Vi köpte massvis med mjöl för vi fick höra att det varit en dålig skörd så att priset skulle gå upp mycket, 6 säckar blev det av vanligt vetemjöl och sedan lite gravhamsmjöl mm som gör bröd lite nyttigare! Så nu ska jag till och baka bröd till min underbara make!

Nu har vi hela skafferiet full av mat och hela frysen full av kött. Vi gjorde en storhandling för en månad (men det räcker nog i 1,5 månad) så vi kommer nog inte behövaköpa mycket mer i köttväg tills vi flyttar till Sundsvall! Gött.

Ylva blev så imponerad utav mig när vi hade gjort en sådan bra inköpslista och för en månad dessutom! Själv när hon skriver inköpslistor står det "Mat" på pappret och sedan ingenting mer! haha! hon är söt hon! Men jag har i alla fall min härliga och duktiga mamma att tacka för att jag skriver så bra inköpslistor, ju mer jag tänker på det ju mer inser jag vilken fantastisk lärare jag haft hela mitt liv. Den kvinnan kan allt!!! Älskar dig mamma!

Inga kommentarer: