onsdag 4 augusti 2010

grillning och mys


(obs. bild är ej från igår)
Igår var en lite lugnare dag för oss, det kändes nödvändigt efter allt som skett. Vi for och handlade några få saker så att vi kunde göra en marinad för grillning för på kvällen blev det grillmys hos Joseph. Josephs kusin, Joel Canderhed, var också där. Jag och David hade marinerad kyckling och pastasallad med sweet chilisås, mums!

Efter grillningen blev det spelkväll! Woho! jag ääälskar att spela spel, det är en av mina favorit sysselsättningar. Vi spelade "10.000" som är ett tärningsspel, "Gilldiotine" (stavning) som faktiskt var ganska roligt! Jag ledde stort i början och seda kom David och snatchade min seger!^^ Eller ska jag säga att jag lät honom känna sig manlig och vinna;). Vi spelade något annat tärningsspel också, men kommer inte ihåg vad det hette. Man hade i alla fall 5 tärningar var och skulle slå dem utan att visa sina motspelare vad man hade för siffror uppe. Sedan skulle man gå i ring och säga hur många av en siffra som fanns i allas händer. Antingen trodde man på den eller så bluffade man den. Om den bluffade fick den ta bort en tärning men om man gissade fel på bluffen så förlorade man själv en tärning.

Inga kommentarer: