onsdag 29 september 2010

packning och soptipp!

Dagen började med en promenad med Sarah. Vi fick passa på att gå för att hon inte hade så mycket extra tid utöver plugg och skola. Hon skulle lämna igen några filmer i handen så vi tänkte att vi skulle gå från västerhaninge för att lämna igen filmerna medan vi gick vår promenad. Detta är en sträcka på 8 km, enkelväg. Det tog 2 timmar och ca 40 minuter att gå. Det dåliga var att jag inte hade joggingskor utan jag fick ta mina vanliga skor som jag använder i vardagen för att de andra skorna är nerpackade i kartonger!

Vid 14-tiden åkte jag och David för att hämta en släpkärra som vi ska få låna av Krylborns till Sundsvall. När vi kom fram fick vi reda på att släpet var fyllt av skräp så vi var tvungna att åka till soptippen innan vi kunde börja packa in våra grejer. Vi kom till soptippen halv 3 och märkte då att det inte öppnade förrän 3. Så i en halvtimme satt vi bara och väntade på att tiden skulle gå. Vi laddade för norrland genom att lyssna lite på pistvakt!

Vi var på soptippen i ca 30 minuter. Vi var effektiva och la alla grejer på rätt plats. Vi packade in i släpet när vi kom hem. Det fick precis plats! Perfekt!!! Vi trodde att vi inte skulle få plats med allt, men det gjorde vi! Gött, som göteborgare säger. från när vi hämtade släpet till när v var färdiga hade det gått ca 4 timmar.

Ni kan ju kanske förstå att jag e lite trött och seg i kroppen nu. De tar mot att gå upp för trappan i huset^^. 6 timmar och 40 min av fysik idag är en lång tid för mig! Det känns skönt och givande. Jag fick träffa Sarah, jag fick träna och vi fick all packning gjord! Vad bra man mår när man gjort något vettigt av sin dag!

Inga kommentarer: