lördag 11 september 2010

Varning, varning alla Göteborgare!

I torsdags var jag och David inne i gbg o shoppade och hade en mini dejtnight eftersom han skulle på kvorumsaktivitet och vara borta fredag till lördag. Vi sparar på pengar så det fick bli McDonalds!

Vi gick till restaurangen som har bord o har bord och stolar "inomhus". Den McDonaldsen som ligger precis vid utgången "Brunnsparken" där dounatståndet ligger. Så nu vet alla vilken McDonalds jag menar, och det är nödvändigt. Jag måste nämligen varna alla att INTE gå dit.

Min utbildning är just hotell och restaurang. Jag har fått lärt mig hur man skall bemöta sina gäster. På den restaurangen vi var på i torsdags, höll absolut inte kriterierna!

Jag behövde verkligen gå på toa när vi kom dit. så ja betalade 5 kronor och gick in. Den var stor och rymlig men SÅ äcklig!! Jag gick till toan vid halv 7-7 tiden, senaste städningen hade skett kl 14.30 (4-4,5 timmar tidigare). Det hade varit en hel middagsrush där emellan så ni kan tänka er hur det såg ut! Papperskorgen var överfull och det låg papper över halva golvet. Toaittsen hade någon kissat på och området framför toaletten fanns det en stor pöl av någon form av vätska, jag antog att det var kiss där med med tanke på läget.

När jag kom ut ut badrummet stod David och fick vår mat. Det var nästan helt tomt vid kassorna, bara en person stod bakom oss i kö. David betalade och precis innan vi skulle gå försökte jag berätta om det snuskiga badrummet. Han tog en snabb titt på mig för att se vad jag ville och när han märkte att det handlade om toan så slutade han tvärt att lyssna och tog emot nästa gäst istället. Vilken diss! Om det är nått jag lärt min under min 3 års långa utbildning är det att detta är absolut inget man får göra! Han struntade totalt i mig, som precis hade handlat mat hos honom. Jag kände mig så förödmjukad!

Sist vi gick till den restaurangen fick vi vänta 10 minuter på en hamburgare. Vi hade fått allt utom en hamburgare och de sa åt oss att vänta vid disken för att det skulle gå fort. Men efter 10 minuter var pommes fritisen helt sega och kalla och Davids hamburgare som vi redan fått, var inte varm den.

Visst är McDonalds ett snabbmat ställe och ett billigt sådant, men vissa saker skall men inte behöva acceptera!! Jag kommer inte ge den restaurangen en andra chans. Efter det spydiga och bedrövliga bemötandet jag fick sist så har jag helt tappat lusten till att gå dit igen. För det fösta förstördes matlusten av det snuskiga badrummet och bemötandet fick mig att bli så irriterad att jag inte kunde njuta av maten!

2 kommentarer:

Mysan sa...

Heeeeeelt rätt :P
jag håller med dej till hundra procent =)

Sebastian och Eva sa...

dåligt!!!