tisdag 14 september 2010

Tar ni saker för givet? har ni glömt hur viktigt någonting är?


På söndagsskolan i söndags pratade vi bla om hur välsignad vi är för att ha en levande profet på jorden idag. Vi har en vägvisare för nuet och framtiden. Vi har en vägledare som kommer direkt genom profeten från Gud. Vem, vet inte bättre vad vi behöver göra för att vara lycklig, än Gud?

Nathalie Herrey, som är vår söndagsskollärare berättade en berättelse om ett par missionärer. Dessa missionärer undervisade en undersökare om att vi hade en levande profet på jorden. Undersökaren blev helt lyrisk och förstod vilken välsignelse det är att ha denna länken från Gud. Missionärerna berättade vidare att vi har generalkonferenser, brasaftnar och att vi får ett budskap från första presidentskapat (profeten och hans 2 rådgivare) varje månad i Liahona. Wow!, sa undersökaren. Vad sa de denna månaden?! Missionärerna blev skamsna, de visste inte vad månadens budskap varit.

Det gav mig en tankeställare! Jag visste inte vad månadens budskap var. Jag har ett vittnesbörd om att profeten är Guds representant på jorden idag. Han är en man vi alltid kan lita på. Om vi gör det han uppmanar oss till så känner vi sann lycka. Men jag tror att jag tar honom för givet många gånger. Så igår på hemafton satt vi oss ner och läste det fantastiska budskap de har att ge! LÄNK.

Om ni känner att ni är förrvirrade och inte riktigt vet vad lvet handlar om, om vi känner ett tomrum i era hjärtan, så är detta sättet att bli komplett- att lyssna till och följa profetens ord.

Jag känner mig otroligt välsignad och lycklig över att jag har hittat det som gör mig lycklig. Jag känner en lycka som inte bara är tillfällig som tex när man går på dejt, denna lycka går djupare. Jag känner frid och ett lugn som inte går att beskriva.

Inga kommentarer: