onsdag 8 september 2010

Ett hem som luktar bullar vill väl alla flytta till, eller?

På Torsdag kommer det vara visning på lägenheten som vi bor i. Förhoppningsvis kommer någon att flytta in 1 månad tidigare än vad kontraktet säger så att vi slipper betala en månads extra hyra! Det hade varit så skönt att slippa punga ut 6000 för ingenting! Så nu gör jag allt jag kan för att detta skall slå in. Jag har packat ner många föremål som vi har framme så att det inte kommer bli lika plottrigt, jag har åkt med sopor till soptippen, vi fick lägga kartonger hos Samuel och Katrin (davids kusin m. fru), jag har börjat damma i hela lägenheten. På listan nu står fortsätta att damma, damsuga och imorgon innan alla skall komma; bullbak! Ett hem som luktar bullar vill väl alla flytta till, eller? Vår lägenhet har det rökts i, så den normala "doften" är inte den bästa som finns. Så innan jag gräddar bullarna imorgon skall jag vädra- öppna alla fönster och balkongdörren. Det kommer bli så bra!

Inga kommentarer: