måndag 20 september 2010

En hemmafrus drömdag


Ullared ullared, ullared. En fullspäckad dag av shopping! David tog hand om vagnen och jag fick plocka ihop ALLT jag ville ha!:D Är jag inte en lycklig lottad fru? Han samlar in pengarna, han styr vagnen och vaktar alla saker och jag får släppa loss alla hämningar och bara SHOPPA! Fick tom ett par SKOR! Nu är jag en mycket nöjd och glad kvinna.

Jag kände mig som en liten flicka på julafton idag. David hade inte riktigt samma känslor om man uttrycker det så. Han fick se hur vagnen fylldes mer och mer. När den svämmade över fick vi betala och sedan göra en ny vända. Den andra vagnen blev "bara" halvfull dock. Vi gjorde en liten tävling om vem som kunde gissa kostnaden av första vagnen med mat och hygien artiklar. David gissade på 3400kr och jag gissade på 3200kr kronor. Det blev 3333kr! David är som sagt en baddare på spel.

David fick sig ett par stövlar ett par handskar och ett par vantar- han börjar redan bli norrlänning. När jag började dejta David och fick redan på att han inte ägde stövlar eller täckbyxor blev jag helt chockad. För mig var det en självklarhet att det var någonting man alltid hade hemma. I norrland har alla täckbyxor och andra rejäla vinterkläder.

1 kommentar:

Mysan sa...

Låååter som en kanon dag. Jag vill också släppas lös på Ullared oj oj vad mycket saker jag hade fått med mej hem.. Men det kostar typ lika mycket att åka dit som att handla :P