söndag 26 september 2010

Små barn- en källa till inspiration.

Under hela min tid i hjälpföreningen, alltså sedan jag fyllt 18 (som nu är drygt 2 år)har jag haft kallet att vara barntillsyns lärare. I barntillsynen är de barn, som är mellan 1,5-3 år gamla i kyrkan jag går till. Så under 2 års tid har jag passat bar 2 timmar i veckan, haft en liten lektion med dem och lekt med dem. Jag blev avlöst från det kallet från min förra församling söndagen innan jag flyttade ner till Kungsbacka. Så i 2 månader har jag inte haft några barn att ta hand om på söndagarna.

Idag på kyrkan fick jag möjligheten att göra detta igen! Stephanie, min syster, har egentligen detta kallet nu, men hon jobbade inatt. Hon bad mig därför att passa de små barnen. Jag ställde gärna upp för "mina" barn.

De är så mysigt att se hur barn växer upp. De är underbara små människor som växer och utvecklas så otroligt snabbt. Man blir inspirerad utav deras iver att lära sig nya saker och att klara av utmaningar de får. De är väldigt bra exempel för mig. De gör mig till en bättre person.

2 kommentarer:

Davvan sa...

när vill du ha egna barn då?

Anonym sa...

no comment^^.