måndag 4 oktober 2010

Jag älskar mitt liv med min make

Vad förlamad man känner sig utan internet! Vi har inte haft internet sedan vi flyttade in i lägenheten och kommer förmodligen inte att ha de på några veckor till! inte kul, vi som behöver söka jobb!! Nu har vi i alla fall lyxen att vara hos mamma o pappa en natt så passar på att använda internet då. Vi körde ner deras bil från Sundsvall idag som vi lånat under flytten.

Vi hade planerat att åka vid 10-tiden i dag ner till sthlm. Vi skulle åka o handla lite innan vi skulle fara iväg. När vi hade åkt några 100 meter så kom en varning upp i displayen- "oljeproblem, stäng av motorn omedelbart!" NEJ! Det läckte olja ut bilen, i stora mängder dessutom. Vi var tvungna att ringa efter bärgare. "Hepp, inge sthlm idag då" tänkte vi. Som tur var gick det lätt att fixa. Det visade sig vara oljefiltret som inte var ordentligt påskruvan efter servisen.

Livet i Sundsvall är i alla fall bra. De senaste dagarna har vi varit stammisar på Ikea, vi har varit där minst 1 ggn om dagen! Vi har skruvat och satt ihop massor av möbler. Nu börjar man se golvet istället, som det tidigare varit, att man sett kartonger och andra flyttgrejer. Nu börjar det kännas som ett riktigt hem. Det blir så mysigt! Känns underbart att på inreda och göra vår lägenhet våran! Det känns som att det är nu vi är gifta på riktigt. Förr bodde vi i en möblerad lägenhet nämligen. Vi får ta lite kort och visa er när internet har ordnat sig för oss!

Jag älskar mitt liv med min make<3


En sak till!!!!
Vilken dialekt man har i Sundsvall! Jag tänkte alltid att det var Rikssvenska när jag växte upp där. Nu märker jag vilken grov dialekt det faktiskt är. Lite charmig och väldigt bondig! hihi

1 kommentar:

Sebastian och Eva sa...

vad härligt att änligen få se lite golv ;) ser fram emot att bilder kommer upp! lycka till med jobb-sökandet!