onsdag 20 oktober 2010

Tror ni på bönesvar?

Äntligen fått internett!! woho. Vi fick ringa totalt 7 gånger, med en telefonkö på ca 20 minuter för varje samtal, för att vårt internet skulle börja fungera. Banhof är inget att lita på. Vi får se om det krånglar mycket nu i framtiden i så fall kommer vi byta!!


Jag vill uttrycka mina känslor för bönesvar. Jag vet att det är många av er som inte tror på bönesvar och på Gud. Men jag är övertygad om att Gud finns, att han vill vårt bästa och att han hjälper oss.

När vi flyttade till sundsvall hade vi inga jobb. Vi har bett länge och uppriktigt att han skulle hjälpa oss så att vi inte behöver vara oroliga för våran ekonomi. Jag har hela tiden känt mig lugn när vi bodde i kba att vi skulle få hjälpen vi bad om. Jag sökte många jobb i Sundsvall innan vi flyttade och söker fortfarande.

vecka 1:
Första veckan vi bodde här for vi ner till sthlm i 2 dagar. Dagen efter var jag på en jobbintervju för ett jobb som jag i så fall skulle böja på i slutet av november. Den natten blev jag sjuk och dagen efter åkte vi in på sjukan där jag fick ligga över natten. Söndag for vi till kyrkan som vanligt.

vecka 2:
På Måndag morgon blev jag uppring vid 7-tiden. Det var stället jag varit på intervju hos veckan innan. De hade en nödsituation och ville att jag skulle komma in för att jobba den dagen. Jag tänkte i bakhuvudet att det skulle vara bra för det eventuella blivande jobbet att komma in så jag släpade mig trött ur sängen och for hem ifrån på 30 minuter. Sjuk personal innebar att jag fick jobba hela den veckan. Mot slutet av veckan ringer en bekant och undrar om jag eller David skulle vara intresserad av extra jobb. Självklart var vi det! Så hon tog mitt nummer och dagen efter ringde Sale nordic upp. De ville att vi skulle göra ett kort projekt på måndagen.

Vecka 3:
mändag blev ju som sagt jobb på Sale Nordic för oss båda. Jag mådde dock inte så bra, jag hade blivit smittad med förkylning av barnen från dagisett jag jobbat på veckan innan. Men vi avslutade jobbet. Dagen efter mådde både jag och David dålig. Men telefonen ringde till David. Det var Sale Nordic igen som ville att han skulle göra en snabb uppgift som visade sig skulle ta ca 2 timmar, han fick betalt för en full arbetsdag. På kvällen ringde min mobil och det var från ett av ställena jag skickat in min CV till. Det var på det nya äventyrsbadet i Sundsvall, himmlabadet. Jag ska på en utbildning där imorgon kväll och kommer att få jobba extra där varannan helg+ vid behov. Jag fick även svar från ett annat ställe där jag skickat in min CV till angående att jobba extra på julbord. Jag skall provjobba där nu på lördag.


Än har vi inte fått heltidsjobb och en stygg och stadig ekonomi. Men jag vet att med Guds hjälp så behöver jag inte vara orolig för han kommer att hjälpa mig. han har hjälpt mig mycket redan. Jag känner mig lugn och trygg att vi ska hitta någonting så att vi inte behöver oroa oss för att ha råd med hyra och mat. Visst kan man kalla det för en tillfällighet, men jag ahr erfarit hans hand och hjälp i mitt liv så många gånger att jag inte behöver fundera längre om det är en tillfällighet eller inte. Det är pga min himmelske fader som jag känner ro och frid trots de svårigheter vi står med, utan jobb.

Jag älskar min fader i himlen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fett gött att ni får så många möjligheter att jobba! Jag hade tyckt de var jobbigt att jobba lite här och där men att det löser sig så att ni får pengar för mat och hyra är ju fantastiskt :D!Och gött att du har en så stor tro att gud hjälper er ^^. Tack för inlägget // Anton Hedberg