måndag 25 oktober 2010

Lyxfällan

Ikväll tittade jag på programmet Lyxfällan. Det handlar om att 2 män hjälper familjer med deras ekonomi när de har lyckats gjort att det har gått helt åt pip-svängen för dom. I kvällens program handlade det om ett sambopar som var 22 respektive 20 år gamla, alltså runt min ålder. De hade inte öppnat räkningarna på 6 månader inklusive brev från kronofogden. De hade sammanlagda skulder på ca 630 000 kronor!! Jag hade haft panik om jag i dagsläget hade skulder på så mycket! De hade ingen aning om hur de skulle komma ur knipan.

Jag är glad att kyrkan och mina föräldrar har lärt mig att ta hand om min ekonomi och visat mig hur det fungerar, att man inte kan ha en stor nybyggd lägenhet med sprillans ny soffa, säng, tv, dvd med mera.. med mera..

Inga kommentarer: