tisdag 28 maj 2013

Mina må-bra-knep



Alla har vi någonting som gör så att vi mår bra. Ibland är det dock svårt att komma på vad det är. Jag tror att många mår bra av att ta en resa, en semester för att komma bort från alla måsten och all stress och det är ju bra, men det blir lite dyrt i längden. Idag vill jag därför skriva upp vad jag mår bra utav, vad som får mig att koppla av.

  • Haika och campa- Det är verkligen nått som sätter igång min själ och min energi när jag är i naturen. Inga telefoner, ingen TV, inget Internet, inga klockor. Att bara vara.
  • Grilla- Att vara med sina nära och kära och bara njuta av fint väder, god mat och gott sällskap.
  • Pyssla- Det kan vara allt från att lägga pussel till att göra en photopearl tavla.
  • Picknick- åter igen, att vara ute i naturen!
  • Tjejkvällar- en trevlig middag och mysigt sällskap med roliga/seriösa och knasiga samtal.
  • Leka med barn- det är nått alldeles speciellt med barn tycker jag. Jag gillar att se hur de njuter av tillvaron, att höra deras visdomsord och känna deras genuina kärlek.
  • En varm, lång dusch- kan göra under för stunden.
  • En dans med min make på vardagsrumsgolvet.

Inga kommentarer: