onsdag 15 maj 2013

Dag 2 i utmaningen: 5 saker jag gillar med mig själv.

Jag tror att många tror att jag är en glad tjej full av självförtroende och energi. Det är inte nått jag alltid känner. Speciellt inte de senaste veckorna. Jag har svårt för att stå upp för mig själv och säga vad jag tycker när det kommer till mig själv. Jag har inga problem att göra det med personer som jag känner mig trygg med. Men med dem som jag verkligen behöver stå upp för blir jag som stum. Jag börjar stamma och får inte ur mig mina tankar och känslor. Detta kan göra att jag kan bli överkörd ibland och detta är inte en positiv inverkan till mitt självförtroende och min självkänsla.

Andra dagen, i utmaningen som jag har ingått i, har vi blivit utmanade att skriva ner 5 positiva saker om  oss själva. 2 som handlar om vårt utseende och 3 som handlar om våra personligheter eller egenskaper. LÄNK till dagens utmaningen.

Min lista:

1. Min arbetsmoral. Jag arbetar hårt och gör det villigt. "Jobba först, leka sedan." är någonting jag försöker leva efter.

2. Jag bryr mig om andra. Jag finns dör för att lyssna, skratta och att umgås.

3. Jag kan och tycker det är roligt att laga mat. Det gör mig och andra glada.

4. Jag har en proportionerlig kropp. Fettet sitter på "rätt" ställen.

5. Mina tänder. De är raka utan att jag har behövt tandställning.

Jag känner verkligen hur nödvändigt och bra det är att jag har antagit utmaningen. Det är så roligt att höra hur det går för mina nära och kära som gör samma sak. Man bygger upp varandra och jag känner att vi kommer närmare varandra.

Inga kommentarer: