tisdag 14 maj 2013

Första dagen i en ny utmaning.

De senaste veckorna har vart tunga för mig. Jag känner inte att jag vill gå in på det i detalj men jag har inte mått bra när jag gått och varit på jobbet. Jag har haft en klump i magen i flera veckor och blivit orolig när det är dags att sova för jag då visste att snart var det dags att gå tillbaka till jobbet. I tisdags fick kroppen nog och jag fick en lätt ångest-attack. Jag gjorde det svåra beslutet att säga upp mig från jobbet innan jag mådde så dåligt att jag skulle gå in i väggen och kanske aldrig kunna återhämta mig riktigt.

Jag har känt mig nere och överrumplad hela veckan. Som en räddare i nöden och utan att känna till situationen inbjöd min faster Anna mig och några andra att ta oss an en utmaning. En utmaning för att få ett rikare liv och ett liv fyllt med mer glädje och tacksamhet. Hon fick idén från en norsk bloggare och jag kände att detta var perfekt timing för mig att anta utmaningen för att komma ur svackan som jag har hamnat i.

Bloggaren, som kallar utmaningen för "Den magiska resan", startade utmaningen på nyårsdagen men vi valde att börja igår. För er som är nyfikna på att veta mer kan ni kolla in bloggen genom att trycka på den här LÄNKEN. Första dagen börja längst ner på sidan.

Första dagen var som sagt igår. Dagens utmaning var att se det positiva i vardagen. Att istället för att gå och sura eller vara negativ på omgivningen och en själv så skulle man se det ur ett positivt perspektiv och säga Tack! Man skulle även skriva ner 10 saker som man var tacksam för och varför utan att använda ordet Inte!

Dessa är mina 10 saker som jag valde att skriva ner:

1. Ett hem. Ett hem att kalla mitt eget. För att jag vet hur det känns att inte ha ett eget krypin genom att bo hos andra en längre tid.

2. Min underbara make. För han tillför glädje, lugn, kärlek och spänning i mitt liv.

3. Evangeliet. För jag vet pga detta vad som krävs och behövs för att uppnå sann lycka i detta livet och i livet efter döden.

4. Att bo i ett fritt land. För att jag kan fatta egna beslut och att få vara mig själv.

5. Mina föräldrar och mina svärföräldrar. För jag kan känna deras kärlek för mig och lära mig av deras goda exempel.

6. Att ha möjligheten att betala tionde. För det betyder att jag har en inkomst och för att jag alltid kan känna mig trygg ekonomiskt.

7. För den fina naturen som Sverige har att erbjuda. För den ger mig ett lugn och en harmoni i min själ.

8. Att jag har fungerande ben. För det gör att jag kan promenera dit jag vill gå och behöver ingen bil.

9. För mina syskon. För det har givit mig många fina minnen tillsammans med dem.

10. För alla barn i min omgivning. För de tillför så mycket glädje, skratt och värme i mitt hjärta.

1 kommentar:

Anna-Karin K :) sa...

Vilken härlig grej, och vilken bra lista! Jag joinar detta! Och lycka till med jobbsituationen Emelie, tänker på dig! :)