onsdag 22 augusti 2012

Stunder man minns!!

I söndags jobbade David sin sista dag på ICA här i stockholm. Vi flyttar ju på fredag så han kan inte jobba var längre. Så han tog hem arbetskläderna för att tvätta dem och så åkte han tillbaka med dem till sitt jobb i måndags. Jag hade lagt hemnyckeln i "stora facket" i ryggsäcken för att jag inte skulle tappa ut dem från mina fickor. bra!

Hela kvällen var fullspäckad med spel hos Mike-mike i handen. Vi kom inte hem förrän vid 23.45 och skulle sträcka oss ner efter nyckeln. men VART VAR NYCKEL?! vi letade igenom hela ryggsäcken flera gånger men hittade den ingenstans! Ica hade stängt för länge sedan och just denna natten jobbade vår room-mate natt (1 timme bort enkelväg). Så nu stod vi där, utan nykel, mitt i natten och visste inte vad vi skulle hitta på. Vi ville ju inte ringa och väcka någon heller när klockan var så pass mycket och alla börjar skolan igen. vi beslöt oss för att gå till en kompis, Cissi Krylborns, hus och se om det lyste, och det gjorde det! vi ringde och hon accepterade vänligt våran vädjan att övernatta hos dem.

De hade haft en lika färgsprakande kväll på sjukhuset efter att hennes pappa krockat med ett rådjur. Det hade varit en rejäl smäll men han klarade sig med en stukad fot. tur! Rådjuret och motorcykel hade inte haft lika tur, djuret dog och cykel hade gått sönder på flera ställen. Kvällen gick över till midnatt och innan vi gick och la oss så sjöng de för mig (eftersom det nu hade blivit min 22a födelsedag)!

Vilket äventyr det var! Det är upplevelser som denna som man kommer komma ihåg. Det var inge kul när vi stod utanför porten och inte kom in.. men vi var glada över goda vänner, att det inte regnade, att Jocke klarat sig utan våldsamma skador och att man kan behålla ett glatt humör trots jobbiga stunder!

1 kommentar:

Michael Lindqvist sa...

Hjälp! Inte så lite problem. Hittade ni nyckeln sedan? Jag som var orolig för att ni skulle missa bussen. Lite visste jag då.