lördag 4 augusti 2012

Mor min fyller GAMMAL!

Nu har det hänt alla mina vänner. Min unga lilla mamma har blivit gammal. Den 7 juli 2012 skedde det, min mamma fyllde 50!


Det var fullt av god mat, kakor, godis, härligt folk, skratt, lekar mm.



Mammas första och äldsta vän här i Sverige kom också på festen. Hon åkte ner ifrån Sundsvall för att vara med på kalaset. Hon hade även gjort en jättefin dikt/tal till mamma.



Min faster Marthina och hennes familj kom hit för att fira med oss. Min andra faster, Anna, och hennes familj kom hit från Norge någon vecka innan och min farmor var också här då! Så vi har firat i flera veckor skulle man kunna säga.





Min syster hjälpte till och bakade mycket.
Sedan beställde mina föräldrar också cupcakes från La Petite muffinerie, som var jätte goda! Kan varmt rekomendera dem, speciellt den gjord på choklad med hallon. Mums!


Sedan hade vi också gjort plocksallad. Utan att överdriva hade vi säkert över hälften kvar, och då hade vi serverat ca 70-80 gäster?! Det värsta med sallad är att det inte är så lätt att spara det utan de blir dåliga ganska på en gång.










Vill bara avsluta med att säga att jag älskar min mamma och är stolt över den hon är. Hon är en sv de mest omtänksamma människorna jag känner. Hon ställer alltid upp för en och vill en väl. Hon älskar färgen gul. Hon tycker om att pyssla och sy. Hon älskar barn och skulle helst vilja ha den runtomkring sig ständigt. Hon började prata om drömmar till sina framtida barnbarn redan när jag var 14 år! Hon älskar Kristus och sätter honom och hans exempel främst i sitt liv. Hon gillar att resa. Detta året skall hon besöka 6?! länder. Hon gillar att laga mat och är duktig på det! Det är henne jag fått passionen att laga mat ifrån. min mamma har en sjukdom som gör att hon jämt har ont i kroppen. Man skulle inte kunna tro det dock för hon visar aldrig att hon har ont! Hon klagar aldrig över det. Min mamma är en klippa!!

Inga kommentarer: