onsdag 8 augusti 2012

Nya "Aha-upplevelser" varje dag!!

Har klarat ännu en dag av nya dieten!

Vanligtvis brukar av avsky att äta gröt till frukost, speciellt havregrynsgröt. Vi tänkte att vi skulle testa hur mycket kcal det var i det igår morse. 200-någonting istället för +600 som det är i mackor och juice!!! vilken skillnad va? när man bara får äta 1600kcal per dag, så är 400 väldigt mycket! Jag har totalt bytt inställning på gröt nu. Förr höll jag mig så långt ifrån gröt som jag kunde nu föredrar jag det framför mackor. Jag tycker fortfarande att gröt är väldigt tråkigt att äta; inget tuggmotstånd, ser tråkigt ut.. men nu njuter jag av äppelmosen på gröten istället för att koncentrera mig på konsistensen och färgen så njuter jag av det goda med det!

Det är en helt ny värld det här med att räkna kalorier! Tror att det kommer att vara otroligt nyttigt att ta med sig i framtiden. Man märker också vilken skillnad det gör när man tränar. Man kan unna sig sötsaker ibland bara man har gjort sig förtjänt av det.

Modet och humöret är på topp! Man känner en liten seger varje dag verkligen när man klarar sitt utsatta mål. I huvudet har jag redan gått ner mycket.. jag tycker mig känna det på kläderna (trots att det är för tidigt för att se stora resultat). Men jag känner mig duktig och jag känner mig bättre till mods. Nu vet jag att jag gör en skillnad på min vikt istället för att bara lägga på sig mer och mer. Jag känner mig mer tillfredsställd med mg själv när jag vet att jag lägger energi till mig själv och mitt välbefinnande.

David är också jätte duktig! Det är så roligt att sin bästa vän och livskamrat går igenom samma saker som en själv. Han motiverar mig med att bara diskutera sina framgångar och erfarenheter. Vi har sagt, och jag hoppas verkligen att han är seriös med det, att när vi har gått ner 20 kg var skall vi åka på semester och jag ska få lära mig dyka. detta är någonting jag har velat gjort sedan jag var 13-14 om inte tidigare, som Joel och Mollie Herrey påminde mig om när de var på bröllopsresa till Malta och dök.

1 kommentar:

Joel Herrey sa...

Trust me! Att lära sig dyka är storslaget utan dess like!

Och att räkna kalorier kommer man aldrig riktigt sluta med. Även om man väljer att inte gå helt strikt på det så kommer man alltid att snegla på kaloriinnehållet på varorna i buktiken. :P

Keep up the good work!