torsdag 23 augusti 2012

födelsedags hangover

Det är mycket som händer just nu! Fullt upp varje dag! Igår åkte vi in till Heron City för att Bowla och äta på Olearys. Vi är stora fans av Olearys. Vi fick smaken för dem när jag jobbade där. Det är mycket god mat, lättsam stämning, stort utbud på rätter. Tror faktiskt att det är min favorit restaurang! Om ni aldrig har varit där så måste ni ju åka dit! Då rekomenderar jag Mediumrare Biff med vitlökssmör och pommes med bönor, Fajita chicken burito eller Pasta Alfredo. Jag utmanade David att äta chili! Hans pris skulle bli ett spel han har gått och pratat om i flera veckor.


Efter middagen tog vi oss en runda i bowlinghallen. Där var det mycket jämt spel vilket gjorde det mycket roligt! David råkade dock spräcka sin tumnagel efter ca 10 minuter. Jag ryser bara jag tänker på det. Så i morgon, på flyttdagen, får vi ta och tejpa tummen så att inte nageln ramlar av!

Eftersom David vann utmaningen så skulle han ju få ett spel. Så när vi var klar på Heron City begav vi oss till Dragons Lair för att köpa spelet. Är det enda butiken i Sverige som har öppet till 22.00?! De har öppet sent så att man kan spela spel på plats. Det är lite som en ungdomsgård fast för äldre... Nog pratat om butiken! Vi befann oss där för ett specifikt spel. Dragons Gold heter det. Det dumma med det spelet är att man måste vara minst 3 spelare.. och vi är inte 3 styckna i vår familj. Haha! Vi får väl ta och producera lite ungar så att vi kan spela det! Skämt o sido.. jag ser fram emot att få testa på spelet. Det ser roligt ut när man kollar på olika recensioner! ska man beskriva det kort så går det ut på att man måste slåss om vinsten innan tiden tar slut. LÄNK

Inga kommentarer: