torsdag 23 augusti 2012

..fortsättning på en minnesvärd dag.

Nu har man blivit ytterligare ett år äldre. Alla brukar fråga hur det känns, och det är alltid samma svar- "samma som när man var ett år yngre."
Som jag berättade tidigare så blev vi utlåsta natten innan så morgonen började inte med frukost och sång på sängen, som det brukar vara. Morgonen började med att Jessica, vår room-mate, kom hem från jobbet, så vi kunde komma in i lägenheten. Lite sovmorgon i sängen och sedan traska hem för att göra sig i ordning för dagen. David hade planerat någonting för mig, men jag visste inte vad det var. Det ville han hålla som överraskning. vi gjorde i ordning oss, och jag var tvungen att fråga vilken typ av kläder jag skulle ha, vilka skor jag skulle ha, om jag skulle ha uppsatt hår eller inte.. ni tjejer känner nog igen sig.. sedan bar det av mot stan!

Vi var tvugna att ta ett snabbt besök på Ica först för att hämta de borttappade nycklarna! Och mycket riktigt så låg de där och väntade på oss.. nästan skrattade hånfullt för de besvärligheter som den orsakat! Men nu, när vi hade nycklarna i besittning igen så kunde vi åka vidare till vår vackra hufvudstad, fortfarande utan vetskap vart vi kunde kunna tänkas åka! Och alla mina många gissningar var givetvis fel! det blev ett spa-besök!! åh vad jag blev glad! älskar allt som har med spa att göra! När vi kom dit så fick vi stoppa fötterna i akvarium med massvis med små fiskar, som heter Garra rufa. De drogs emot en som magneter! fötterna blev attackerade av hungriga små fiskar som genast började käka på fötterna! Till en början kittlades det jätte mycket så man nästan råkade sparka till de små simmarna, men det tog inte lång tid innan man blev van. Man blev så avslappnad! det kändes som att hela benen var gelépinnar. Åh så skönt! kan absolut rekommendera det!




resten av dagen gick vi bara och mös. jag fick välja vilka butiker vi skulle besöka, som jag givetvis utnyttjade och besökte Ohlssons tyger, Pannduro.. sådana butiker!

Kvällen avslutades med att ha en mysig filmkväll bara vi två. Jag fick bestämma film och det fick bli 50/50. Och så fick jag såklart tårta!

1 kommentar:

Sebastian och Eva sa...

Så bra han tar hand om dig!! Grattis i efterskott!