torsdag 9 januari 2014

Sjuk under tentaveckan, vilken underbar timing!

Jag har varit sjuk i 2 dygn nu och det ser inte ut att börja bli bättre inom de närmsta dagarna. Symptomen började med att kalsen kliade sedan kom nysningar... mot kvällen dag ett började näsan rinna, huvudet började dunka och hela kroppen började göra ont. Ni kan ju tänka er att jag sov allt annat än som en stock den natten. Jag har även en tenta som ska in idag men som jag blev nästan helt färdig med innan jag insjuknade. Det är i sådana stunder som man är glad att man har god framförhållning!!

David har en stor tenta i morgon och en annan tenta på tisdag! Gaah, jag får inte smitta honom! Vi är båda försiktiga med hygienen och David har dessutom sovit på soffan de senaste två nätterna. Urs vad det är svårt att somna utan honom bredvid mig i sängen! Jag får ingen ro i kroppen när jag inte känner hans närvaro. Men jag behöver bara stå ut i några dagar till sedan får han svepa in mig med pussar, kramar och beröring så att jag blir frisk! Finns det inte forskning som säger att man blir friskare snabbare av närkontakt av människor?


1 kommentar:

Anders sa...

Aj, aj. Vilken timing att bli sjuk! Krya på er!