tisdag 14 januari 2014

Jag önskar få lätta på mitt hjärta idag.

Jag känner mig rörd idag.

Igår skrev jag och berättade om att jag precis fått diagnosen PCOS. Efter detta har jag fått så många fina och värmande tankar, lyckoönskningar, stöttning och kärlek! Jag känner mig så glad att jag äntligen beslöt mig för att inte hålla det hemligt längre. Jag är den jag är och det ska jag kunna få stå för utan att behöva skämmas. Efter att jag öppnat upp mig om min och min makes erfarenhet så känner jag mig inte lika ensam längre. Nu märker jag att många av oss sitter i samma båt. Vi är starkare tillsammans- som vänner.

Jag tror att det är extra viktigt och skönt för oss som kvinnor att få prata av oss med andra. Jag vet att ingen av er kan göra mig frisk. Men jag vet att jag mår bättre när jag bara får lätta mitt hjärta. Ibland behövs det bara att någon lyssnar för att man ska må bättre.

Tack för att ni alla finns. Alla ni kvinnor och män där ute som kämpar mot barnlöshet önskar jag ett speciellt lycka till för. Ni finns i mina böner och tankar.

Inga kommentarer: