onsdag 15 januari 2014

David skrattar så det står härliga till.

Vi har äntligen gett serien Solsidan en chans. Solsidan är en svensk serie som visades på tv år 2010. Vi är nog lite sena i svängarna för det är först nu vi vågar ge den ett försök. En svensk serie, kan det vara någonting att se på liksom?

Men nu har vi fastnat totalt! Både jag och David älskar den. Det finns 3 säsonger med 10 avsnitt  i varje säsong. Varje avsnitt är ca 20 minuter långt. Ikväll hade vi maraton på inpuls. Vi tänkte se kanske ett eller två och det blev väl kanske sex stycken avsnitt! Haha.

För er som inte känner David så bra kan jag berätta att min make inte kan fisa på beställning. Ibland råkar han dock prutta (ohörbart) när han blir extra uppspelt, så att säga.

Ikväll kan jag berätta att han släppte sig TRE gånger!! Jag tror minsann att detta måste vara den bästa recension Solsidan har fått av någon!! Jag älskar att höra och se David skratta! Han skrattar med hela kroppen- från toppen till tårna. Hans skratt kommer djupt inifrån hans mage. Han får söta stora rynkor runt ögonen och hela munnen blir stor, och när han tycker att det är riktigt roligt kan man se hans tandkött vid överläppen. David har stora fina tänder och dessa syns nog från flera kilometers avstånd. Man mår så gott och blir så glad av att vara nära honom när han har roligt.

Vi kan rekommendera Solsidan för er som gillar svensk humor/ konstig humor. Ibland får man dock "titta bort" då det, synd nog, innehåller vissa oanständiga scener. Framför allt kan man känna igen sig i karaktärerna. "Oves" snålhet överrensstämmer toppen med David och "Annas" bestämdhet med konstig dialekt skulle lika gärna kunna vara mig. Jag tror att vi alla kan relatera till någon av karaktärerna någon gång.

Inga kommentarer: