söndag 1 mars 2009

Joseph Smith



Vill bara säga hur mycket jag älskar Joseph Smith. Har är verkligen ett stort exempel på många plan. Vi pratade lite om återställelsen idag på hjälpföreningen och blev påmind om hur mycket jag älskar denna underbara månniska.


Jag beundrar hans mod, hans tålamod, trofasthet, hans kärlek till andra människor. Joseph Smith var en Guds profet som återställde kyrkan i de sista dagarna. Han blev hånad, torterad, han miste många vänner, han blev fängslad, han miste många av sina barn och blev mördad. Ändå höll han fast vid Gud och sanningen. Han förstod innebörden i att Gud verkligen hjälper en och inte är ett hinder för vår lycka! Han är värd att lära sig mer om för er som inte vet vem han är!


Jag älskar också vår profet som vi har på jorden idag. Tänk vad lyckligt lottade vi är som har Guds språkrör här ibland oss! Thomas S. Monson är kallad av Gud att leda Jesu Krist Kyrka av Sista Dagars Heliga idag. Han förmedlar det Herren vill ha sagt till oss.


Gud lever. Han älskar mig. Han älskar dig. Vi kan bo hos honom igen genom att leva rättfärdigt. Han vill vårat bästa. Jag vet detta genom den Heliga Andens kraft.

Inga kommentarer: