tisdag 17 mars 2009

heelgen


Vilken toppen helg det har varit! Jag önskar att tiden kunde gå baklänges så att jag fick tillbaka den. På fredag var jag på dop till Gunilla i VH2. anden var väldigt stark. Det är alltid lika underbart att känna anden som råder där. Jag tänker tillbaka på min dop dag. Jag kommer ihåg att vi sjöng "Helamans armé", jag kommer ihåg hur fridfull och ren jag kände mig när jag hade döpt mig. Jag kommer ihåg att det var en kvinna som heter Annie som talade(hon var min bästa "gamla" vän i kyrkan), jag döpte mig samtidigt som Emma Lohman- att få döpa sig med en vän kändes också speciellt, jag kommer ihåg att efter vi hade döpt oss och vi gjorde oss i ordning, för att gå tillbaka in till de andra som väntade på oss, så tyckte jag att tiden inte kunde gå segare- jag ville bli konfirmerad där och då!
Efter dopet kom David och Erik. Erik skulle gå igenom templet dagen efter så han sov hemma hos oss. Jag är glad för hans skull som har tagit beslutet att gå på mission. Han har massor med drivkraft, han gör ett bra jobb!
På lördag fick jag vara med David hela dagen. Vi gick och shoppade lite, vi njöt av varandras sällskap och på kvällen såg vi på finalen i melodifestivalen. Det är alltid lika roligt och trevligt att vara med honom. Han är grym på alla sätt och vis!
På söndagen va vi i kyrkan. Jag hade barntillsynen och David hjälpte till=). Han blev satt på prov för att se om han kunde hantera barn, och det gick galant! Barnen ville inte gå när tiden var slut. Efter kyrkan bakade vi både pannacotta och äppelpaj (som vi inte han äta) innan vi for till brasaftonen för unga vuxna i församlingen. Det var ett bra möte med många idéer och tankar för framtiden. Så det var givande! Efter brasaftonen kollade jag och David på "Work and the glory 2"=).
(Det kändes surt när helgen var över)

Inga kommentarer: