tisdag 20 januari 2009

tänk, tänk, tänk!

Tänk, tänk, tänk... de är det enda jag gör nuförtiden känns det som. Jag tänker på hur mitt liv kommer att se ut i framtiden. Ska jag plugga vidare, i så fall till vad? Dietist? Om jag inte ska plugga vidare, ska jag starta eget företag? eller ska jag göra båda? hur får jag ihop pengarna? ska jag gå på mission? ska jag jobba utomlands? Hur förbereder jag mig på bästa sätt för att uppnå mina mål och drömmar?


Det är många val jag står inför. Det är saker jag inte kan skjuta upp utan jag måste kunna förbereda mig här och nu för min framtid. Det är inte bara jag som "drabbas" om jag inte planerar och förbereder mig nu, det är även min framtida man och våra framtida barn. Mina val här och nu påverkar så många som jag kommer att älska så högt. Jag är skyldig mig själv och dom att verkligen fundera och be över detta. Jag är inget litet barn längre som kan chilla, im growing up!

1 kommentar:

Bruce & Stephanie Drennan sa...

jag vill också läsa dietist, vi borde göra det tilsammans när jag kommer hem, vad roligt det skulle va