onsdag 21 januari 2009

börjar att falla på plats mer och mer...


Jag har kommit på en sak jag vill investera i, Skog. man köper skogen, låter den växa (tar bort slyn förståss) och efter några år kan man sälja den. Man behöver inte gå upp varje morgon och jobba till 17.00 för att tjäna lite pengar. Man behöver inte vara rädd för att banken går i konkurs eller om man skulle vara dålig på att hantera pengar, att man slösar bort all inkomst man får. Det kan vara lite som ett årsföråd för inkomst om det någon gång skulle bli knapert med pengar när man har skaffat familj.


Min plan, som jag kommit på hittils, är:

gå klart skolan(ev. extra jobb), plugga vidare(ev börja med ett litet företag, och jobba upp det under tidens gång), jobba(antingen i sverige eller utomlands, kanske med mitt företag), köpa skog.....

1 kommentar:

Sebastian och Eva sa...

din lilla norrlänning! ;)