söndag 18 januari 2009

Sweet sunday..

En bra dag idag, so far at least! Jag har varit på kyrkan (har börjat vänja mig med att ha möten 10.00 istället för 14.00 nu. Det är faktiskt riktigt skönt att kunna komma hem mitt på dagen och bara njuta av sabbaten med familj och vänner.

Jag hade lektion i barntillsynen idag. Oj vad jag har saknat att skoja och att ha lektion för dom. De är verkligen underbara! Förstår varför de kallas för "solstrålar". Jag har hand om fyra små söta änglar mellan 2-3 år gamla, Greta, Leah, Linneá och Beatriz. Jag är så glad priviligerad att få vara lärare för dessa underbara barn, jag skulle inte vilja bli avlöst nu! Jag lär mig mycket utav dom, de är charmiga och påhittiga. Jag utvecklar min fantasi och lär mig att göra varierande och spännande lektioner där jag beskriver budskapet jag vill få fram på ett enkelt och lättförståligt sätt- perfekt träning inför mission.

Inga kommentarer: