tisdag 27 januari 2009

Dietist


Idag har jag kollat ännu mer på olika utblidningar och om yrken som skulle passa mig. Det börjar luta mer och mer på dietist.
Citat från Studentum.se: "Det är dietisten som genomför kostbehandling för patienter som av olika anledningar måste lägga om sin kost på grund av någon sjukdom. Det kan vara en cancersjuk patient som behöver extra energirik kost, eller en diabetespatient som behöver hjälp att lägga om livsstilen genom att äta energisnålare och motionera mer."

- jag tycker att det låter super spännande och roligt att hjälpa andra att få en bättre kost och få bättre hälsa. Jag får både jobba med människor och få en närmare rellation med de jag jobbar med, istället för att bara säga "hej och hejdå" som när man serverar gäster på en restaurang.

Inga kommentarer: