tisdag 10 december 2013

Fetknoppar!

Jag har varit så ledsen att vi inte har bilder från innan vi började med vår nya kosthållning. Jag kollade igenom några bilder på min telefon och hör och häpna så hittade jag denna bilden från precis innan vi började med LCHF-diet (Low carb, High fat). Jag blev så glad över att upptäcka den -så att vi nu kan mäta våra resultat med mer än bara på vågen och med måttbandet.

Augusti 2013(21/8)



December 2013 (10/12)

Idag (15 veckor senare)-
David:
Midja (minskning): 10,5 cm (8,86% av startmått)
viktnedgång: 8,8 kg (8,92% av startvikt)

Emelie:
Midja (minskning): 8 cm (7,41% av startmått)
viktnedgång: 9,9 kg (11,42% av startvikt)


Ja, vad ska man säga? Nu vågar jag träffa vänner som jag inte sett på länge, utan att skämmas för min viktökning- nu kan jag istället vara stolt över min viktminskning! 1,8 kg kvar till mitt delmål på 75 kg! Jag kan varmt och ärligt rekommendera detta sätt att leva. Den förlorade vikten gör mig gott och som en bonus har David fått sig en mycket mindre pruttande och lyckligare fru. Jag jag har fått mig en glad och go gubbe. David är stolt över att kostymbyxorna han köpte till vårt bröllop nu är för stora!

2 kommentarer:

madde sa...

Grattis till er bägge!! Bra jobbat :)

Pako o Kryddan sa...

Grattis till er båda!