fredag 27 december 2013

Mina Mål För De Närmsta Åren.

Nu är det inte många dagar kvar innan det nya året. Som tradition så tänker man då automatiskt på nyårslöften, jag gör det i alla fall. Jag anser att nyårslöften är bra för då får man en tankeställare vad man önskar få ut av det kommande året. Det dåliga med nyårslöften är att det ofta inte blir som man önskat sig.

Förra året lyckades jag med mitt löfte- vilket var att gå ner 10 kg i vikt. I år ska jag prova någonting nytt. Jag ska ha fler mindre mål och skriva ner dem. Det är många som påstår att det är lättare att klara målet om man skriver ner dem i bläck( eller på datorn i mitt fall). Jag anser att det är värt ett försök!

Mål för året:

  • Klara alla kommande kurser i skolan.
  • Gå ner till 70 kg.
  • Skaffa ett sommarjobb.
  • Ta många foton.
  • Bli gravid.
  • Läsa skrifterna varje dag.
  • Vara mer osjälvisk och hjälpa andra i min omgivning.
  • Ge David mer kli på ryggen.
  • Åka till templet minst 2 gånger.
  • Öva mig på piano så att jag året efter ska kunna spela på ett sakramentsmöte i kyrkan.

Mål om 5 år:

  • Ha 2 barn.
  • Vara färdigutbildad.
  • Ha ett lika fint äktenskap med min make som jag har idag.
  • Ha ännu bättre relationer med mina syskon.

Jag inser att jag har väldigt många mål som jag önskar klara! Kommer jag lyckas med alla? Det finns stor risk att jag inte gör det. Men om jag inte har önskan dvs om jag inte ens vill skriva upp det på min lista, så finns det inte en chans i världen att min önskan blir uppfylld. Även om jag inte klarar allt som står på min lista nästa år, så har jag ändå sått ett frö av önska och hopp så att jag en dag kan uppnå dem. Är inte Önskan och Hoppet, ingredienser till alla stora drömmar som slår in? Därför anser jag att man bör ha många drömmar och många mål i livet. Livet blir inte större eller bättre än vad man gör det till! 

Vad har ni för mål och drömmar för det nästkommande året?!

Inga kommentarer: