lördag 28 december 2013

En tackhälsning till en kär vän.

Jag vill ge ett stort tack till en kär vän och ägodel. Denna vännen har funnits i mitt liv i lite över 1 år. Min vän står även min make nära. Vi kan alltid lita på denna vännen. Den finns där i vått och torrt men nu börjar den bli gammal och utsliten. Vår vän bor hos oss och finns alltid nära dörren till vårat förfogande. Den har skonat våra händer och ryggar mycket genom att hjälpa oss att bära maten när vi handlar. Vår kära vän är inte så lång, kanske 1 meter.. och den varierar sin vikt väldigt mycket, ibland är den så tjock den någonsin skulle kunna vara och ibland är den helt tom.

Jag och David är oroliga för vår vän. Vi tror att han snart ska ge upp sina krafter av att leva. Varje stund kan bli den sista. Vi har aldrig haft en sådan pålitlig och hjälpsam vän som dig Dramaten. Du klagar aldrig, du ställer alltid upp och du uppmuntrar oss att fortsätta kämpa framåt. Du kostade blott 199 kronor och är den bästa investeringen vi någonsin gjort! När dina hjul ej mer vill rulla och när det inte längre finns ett handtag att dra dig med så får någon av dina efterkommande ta över ditt trogna tjänande-arbete.

Du kommer alltid att finnas i våra hjärtan vår kära, röd/lila dramaten!

Inga kommentarer: