tisdag 4 september 2012

Nya livet i Falbygden!

Här är det full rulle! Varje dag består av renovering. Vi ska först måla sovrum och lägga golv sedan är det kontoret som står på tur. I sovrummet har det varit 5 lager med olika tapeter, vissa har blivit målade en annan färg och sedan är det ju allt jobbigt spackel! Spacklet är ju näst intill omöjligt att få bort. Någon som har erfarenhet av renovering och vet några knep att få bort spacklet?! Skulle uppskattas mycket!

Under renoveringen har vi inte fått i ordning så mycket här hemma. sängen står i vardagsrummet, garderober står i kontoret, färg, spackel, golv, verktyg och hela den biten är också inträngt i kontoret. Och utöver allt detta så har vi inte fått hem våra möbler som vi köpt. Vi bodde i en 1:a tidigare och hade inte plats med så mycket möbler. De få bokhyllor vi hade gjorde vi oss av med för att det skulle ta mindre plats i flytt-släpet. Nu har vi massor av olika typer av bord, skrivbord, soffbord, tvbänk, köksbord.. och vi har inte en enda bokhylla! haha. Vår tanke är att vi vill få hem, bokhyllorna mm som vi köpt,när sovrummet är färdigt. Sängen och garderoberna tar upp så mycket plats!

Jag storm-gillar mina vardagar nu! Att få använda mina händer och se hur ett trevligt resultat växer fram, och att sedan få ha i ordning maten till min lilla gubbe när han kommer hem hungrig och trött från skola, är bland det bästa som finns! Jag älskar mitt stora kök och att jag nu har plats att frysa in rester så att jag kan göra stora satser mat samtidigt! Livet är underbart nu!!

David trivs också. Hans intryck av lärarna är goda och han gillar de flesta kurserna han tar(förutom matten, som han har glömt grunderna i. Men jag är helt övertygad om att han kommer att "komma ikapp" där snart, och det är han också.)

2 kommentarer:

Barbro Danielsson Kangas sa...

Hej Emmi så glad jag är att du mår bra i ditt nya hem Hur var det på kyrkan är de många medlemmar där Nu är det bara 19 dagar tills jag skall åka till det stora landet i väster.Hoppas att det går bra med målningen Kramar till dig och din lilla Gubbe Du får inte laga för god mat nu när du har ett stort kök Hej hej din Fammi

Sebastian och Eva sa...

Visst är det kul att fixa o dona hemma! Jag älskade också tiden när vi renoverade i våran lägenhet..tyvärr har jag inga tips mot spackel :/