torsdag 24 mars 2011

Strålningen från Japan har kommit till Sverige!!!

Det som vi alla har fruktat har nu inträffat. Den otroligt farliga strålningen från de skadade Japanska kärnkraftverken har nu nått Sverige. Värst är det i sthlm men de hittar även strålning uppåt i landet ända till Kiruna.

Det säga att det är mycket låga doser som ej är skadliga för en, men man ställer ju många frågor.
Försöker de att tysta ner det med att påstå att det inte är lika farligt som det egentligen är?
kommer det att komma mer strålning?
hur lång tid kommer det att ta innan de får bukt på reaktorerna? Eller är det för sent?
om det finns strålning i Sverige som befinner sig så långt ifrån det drabbade området som man nästan kan komma, hur set det ut i andra länder? och hur mycket strålning finns det där?
Hur många liv kommer denna hemska olycka att kosta?
Det kanske känns dramatiskt, men, tänk om detta är slutet på den värld som vi känner till den?

Det finns massor av frågor att ställa och inte lika många svar att ge. jag är glad att jag vet att livet på jorden inte är slutet av vår existens. De anhöriga och familjemedlemmar som har dött och kommer att dö av detta kommer vi att få träffa igen. Om du inte är säker på om du tror på Gud och hans plan för oss som innefattar att träffa sina bekanta efter döden, kanske är det dags att ta ställning till detta? Jag har gjort detta och det är någonting som jag aldrig kommer att ångra. Det är värt all möda! Jag känner mig trygg när jag vet att det finns en kärleksfull himmelske fader som älskar oss och som alltid gör det bästa för oss.

1 kommentar:

Unknown sa...

Du har rätt i att det är värt all möda. Jag är glad för att ha en så Kärleksfull fader i himmelen.Vi får be för alla som har de svårt. kram farmor