måndag 21 mars 2011

skönhetsvård på fredagsaktiviteten!

I fredags hade vi skönhetsvård med ansiktmasker! va mysigt och roligt vi hade det! Stackars Petra (En av ledarna) var sjuk så hon missade det. Tjejerna hade mycket trevligt och kom varandra närmare. Detta är en bra "komma närmare varandra" aktivitet, tips till alla er som är ansvariga för tjejer 8-12 år.

Vi hade två olika masker på oss. vi började med en peeling med 2 msk olivolja och 2 msk socker som skrubbade bort döda hudceller. Den andra masken vi gjorde innehöll 2 msk honung, 2 msk mjölk och 2 msk mjöl. Denna mask var djuprengörande.

Jag tog även med mig lite grönsaker. Morötter, avokado, gurka och vattenmelon. Vattenmelonen var otroligt populär! Den blev uppäten med ett glufs, samma sak gäller avokadon.

Vilka mysiga och underbara tjejer jag har fått privilegiet att umgås med varannan fredag kväll. Skulle inte vilja byta ut den tiden mot någonting annat! Tack tjejer!




























1 kommentar:

Krus Family sa...

KUL!! Önskar att jag kunde vara med! Vi ska ha nåt liknande i hjälpis i Maj, kanske jag snor lite recept!! Kram