måndag 7 februari 2011

Idag känns det som att jag har gått hela dagen. Jag gick från vår lägenhet som ligger i en backe upp mot södra berget hållet, till Affrohörnan som ligger på ena sidan stan. Jag kom olägligt och blev tillsagd att komma dit senare, så det var bara att traska vidare. Jag hade lite tid att fördriva innan jag skulle på jobbcoach så jag kollade runt lite i olika affärer. Jag blev jätte sugen att köpa ett pussel, 1000 bitar, som var på 50% rabatt men lyckades hejda mig själv. Jag bestämde mig för att jag inte skulle shoppa längre för att jag skulle falla för frestelsen att köpa någonting fint. Så jag gick mot jobbcoachen som låg på helt andra sidan stan. Jag hade tur för vi kunde börja när jag kom så att jag slapp sitta och vänta =). Nu var det bara att gå tillbaka över hela stan för att se om det var en bättre tidpunkt nu hos affrohörnan, det var det ej! suck!! Så jag gick hem, uppför backen och uppför trappan. Hemma!

Det är jobbigt att Affrohörnan har så fullt upp och vi inte sätter igång med praktiken. (man måste fylla i ett papper och bli godkänd innan man får börja) och detta papper har hon ej tid att fylla i. Jag går dit 2-3 gånger i veckan och har gjort det i 2-3 veckor nu. Seeegt. Jag märker verkligen att hon har fullt upp hela tiden så kan inte "blameá" henne att hon inte har tid. Hoppas att hon verkligen har tid att fixa det idag som hon sa att hon skulle försöka med. Hon sa åt mig i alla fall att hon skulle ringa så att jag slapp gå dit så ofta. To be continued..

Inga kommentarer: