tisdag 20 oktober 2015

Freya är 7 månader!




Jag har varit förälder i lite över 7 månader nu och mödraskapet har lärt mig mycket. Jag blir inspirerad varje dag av vår lilla Freya som nu verkligen börjar kunna visa sin personlighet för oss. Hon har kommit så långt i sin fysiska utveckling att hon ännu mer kan använda sin kropp för att kommunicera sina känslor för oss.

Egenskaper som hon har imponerar på mig! Hon inspirerar mig att bättre använda mig av de talanger som jag fått från himmelske fader. Exempel: Ligger Freya på ett underlag som är mycket ojämnt har hon svårt att rulla runt från rygg till mage eller från mage till rygg. Men det som imponerar på mig så mycket är att hon försöker att vända sig, om och om igen. Hon spänner varje muskel i kroppen för att nå sitt mål. Innan hon ber om hjälp så anstränger hon sig till max. Oftast lyckas hon själv och då lyser hennes ögon upp av stolthet.

Som mamma blir jag lycklig av att se henne lyckas. Jag blir glad när hon bygger upp sitt självförtroende. Som mig själv, som Emelie, blir jag peppad av hennes tålamod, envishet, tålmodighet och självförtroende. Hon visar mig att man kan lyckas med saker, även om de är näst intill omöjliga! När jag ser henne utmana sig själv varje dag, så påverkar det mig i de saker som är utmanande för mig. När jag gör något som är svårt för mig, tänker jag på Freyas exempel, och då uthärdar jag situationen bättre.

Barn är gåvor från Gud. De är gåvor av kärlek. De är gåvor för utveckling. De är gåvor för inspiration. Ta tid till att lära känna barnen i din omgivning, vare sig de är dina biologiska-eller adopterade barn, om de är syskonbarn eller vänners barn. De har alla unika talanger som berikar våra liv.



Inga kommentarer: