söndag 11 oktober 2015

Alla har vi något att vara tacksam för

Min tes är att hitta positiva saker i livet, då man är i besvärliga situationer, får en att må bättre. Jag har lätt för att fastna i det besvärliga i situationer, och förbiser då lätt allt det underbara som jag faktiskt har i mitt liv.

För att komma ifrån den negativa spiralen, som jag lätt föder då jag är deppig, brukar jag;
-ha böner där jag endast tackar för positiva saker i mitt liv
-ha tacksamhetsfasta, d.v.s. att fasta inte för att få någonting, men för att visa min tacksamhet för allt jag har som är gott i livet
-skriva ner saker jag är glad över
-visa tacksamhet mot dem omkring mig som älskar mig och som hjälper mig på olika sätt

Idag vill jag nedteckna några saker i mitt liv,som jag är tacksam för, här.

Jag är tacksam för min make, för vi kan skratta tillsammans och jag får styrka från honom.
Jag är tacksam för min dotter, för jag kan se livet ur en annan synvinkel p.g.a henne.
Jag är tacksam för mitt vittnesbörd om Guds kärlek till mig, för jag kan alltid känna hans stöttande armar bakom mig.
Jag är tacksam för mat på bordet, jag behöver aldrig gå hungrig.
Jag är tacksam för föräldrar, både mina egna och mina svärföräldrar, för de finns alltid där med stöttande kramar och uppmuntrande ord.
Jag är tacksam för en önskan att tjäna andra, för det får mig att se allt det goda som jag har i mitt liv.
Jag är tacksam för en fungerande och frisk kropp, för det begränsar mig inte att göra allt jag önskar.
Jag är tacksam för ett hem att bo, för att alltid känna trygghet.
Jag är tacksam för kläder att ha på mig, för att känna värme även när kyla kryper sig på.

Inga kommentarer: