torsdag 10 januari 2013

Nytt år, nya tag!

Nu har vi kommit igång igen, efter flytten, med att räkna kcal! Vi började på nyårsdagen, så det har gått 10 dagar med idag. Jag har även kommit igång med träningen (3 gånger i veckan). Det känns fortfarande otroligt motiverande, vilket är ett gott tecken. Jag känner verkligen hur jag har bestämt mig på riktigt denna gången. Man kan verkligen känna en förändring när man har bestämt sig för någonting på riktigt!!

JAG, Emelie Renman, kollar på träningsbloggar, på hälsorecept, på motivationscitat dagligen! Jag trodde aldrig att det kunde hända! haha! Jag skriver även ner alla recept jag använder och räknar ut exakta kcal värdet så att jag kan återanvända recepten, funder till och med på att göra en kokbok utav den?!

Har också fått lärt mig att citonvatten är bra för att få en bra ph-balans i kroppen(som ska vara bra för viktminskningen också), så har börjat lite smått med det med.

Några av mina mål är;
Gå ner 20 kg totalt i fett,
kunna jogga 20 minuter utan att gå eller stanna (som sedan skall utökas),
kunna göra 1 chin-up på egen hand, till att börja med..

Jag tycker att det är helt acceptabelt och genomförbart!

Resultat hittills:
viktnedgång- 3,8 kg
jogga- jogga 1 min, gå 1 min rep. 10 gånger.
chin-ups- -10 kg in kroppsvikt , 10*3 rep.

1 kommentar:

Krus Family sa...

heja, heja!! Nu har du motiverat mig!! Kram