lördag 8 december 2012

Nyårslöfte!

Jag surfade runt på internet ikväll hittade jag en jätte söt idé som jag tänker ta med mig till nästa år! Den är så bra att jag vill dela med mig av den till er också.

Jag är inte duktig på att skriva dagbok. Jag har nästan aldrig varit det. Men jag tycker om att kunna se tillbaka på erfarenheter jag haft och förnya mina minnen.

Idén är att man tar en tom glasburk. Den 1 januari börjar man att skriva ner små, bra, erfarenheter man haft på små lappar. Man samlar lapparna en efter en i burken. Den sista december tar man fram alla lapparna ur burken och läser vad man har varit med om det året!

Hur lätt är det inte att kladda ner något litet man varit med om?! I slutet av året skulle man kunna sammanställa allt på ett papper för att det ska bli lättare att kunna gå tillbaka senare i livet.

Jag tycker att denna idén verkar mindre krystad än att tvinga sig själv att skriva dagbok när man inte känner att man orkar lägga ner tiden som krävs..

Inga kommentarer: