tisdag 4 december 2012

Underverk på jorden!

Underverk med hjälp av Guds prästadöme på jorden,

Klicka här: Filmklipp

När jag var 2 år gammal fick jag en allvarlig sjukdom. Läkarna förberedde mina föräldrar på det värsta. Jag hade hjärnhinningsinflamation. Det var totalt 7 barn det året med den sjukdomen och jag var den enda som överlevde. När läkarna sa till mina föräldrar att det inte fanns mer de kunde göra för mig, vände de sig med iver till vår himmelske fader för hjälp. Flera år tidigare hade min pappa tagit emot prästadömet från Gud genom värdiga män som hade den fullmakten. Han hade fortsatt att leva rättfärdigt. Nu kunde han ge sin lilla flicka den hjälpen som bara Herren kunde ge genom honom. Det tog lång tid innan jag blev helt återställd, men idag lever jag. Jag lever och jag är helt återställd. Jag vet att det är tack vara min himmelske fader och en värdig prästadömsbärare som jag lever idag.

Jag har en vän. När hon precis hade åkt ut på mission och hon var på missionärsskolan, så blev hennes pappa allvarligt sjuk. Utan någon förvarning hamnade han i koma. Han vaknade inte upp ur komat och hennes familj började att planera begravningen. De hade valt ut vilka sånger de skulle sjunga och vilka blommor de skulle smycka kistan med. kvällen innan de skulle dra ut slangarna på honom kom en prästadömsbärare förbi på sjukhuset för att ge honom en välsignelse. Jag kommer inte ihåg om det var samma kväll eller om det var morgonen därpå som han vaknade upp ur komat.


Prästadömet fungerar kära vänner. Det är ett underbart hjälpmedel som Gud har gett oss här på jorden. Jag är så glad för alla de männen som är värdiga för detta stora underbara ansvar. Vi kvinnor är så välsignade som alltid har möjligheten att be våra makar, besökslärare eller vänner om en välsignelse när vi behöver hjälp. Det enda vi behöver göra är att tro på Guds kraft. Alla som vill och tror på att man kan få hjälp av Gud har möjlighet att ta del av denna välsignelse. Man behöver inte vara medlem i kyrkan för att Gud ska hjälpa er. Han är allas våran fader och han älskar oss.

Inga kommentarer: