tisdag 27 november 2012

Talangen att vara tacksam!

Senaste året har Jag och David flyttat, Mina föräldrar inklusive min bror flyttat och min syster och hennes man har flyttat. Eftersom jag bara har två syskon, inkluderar det alla i min närmsta familj.

Min syster och hennes man flyttade i somras någon gång om jag minns rätt, så vi han se hur de bodde innan vi flyttade från Stockholm. Men efter att vi flyttat så flyttade även mina föräldrar och min bror som bor hemma än så länge. Det kändes lite knasigt att inte vetat om hur de har bott, de är ju trots allt mina föräldrar. Men i helgen var det Thanksgiving så vi for upp till Stockholm för att hälsa på. Så äntligen fick vi hälsa på hemma hos dem. De hade det jätte fint! De förtjänar verkligen alla välsignelser som de har fått. Det passar dem perfekt. Min mamma är amerikan så vi har alltid firat thanksgiving. Vårat tåg gick strax efter lunch i fredags och samma kväll skulle vi ha middagen. Vi tänkte att vi kunde äta någonting litet så att vi skulle ha mycket plats för all god all god mat som vi visst låg framför oss. Dålig idé! Vi åt inte fören vid 20.30!! Gissa om vi han bli hungriga?!:) Maten var super god och vi hade en trevlig kväll!

Thanksgiving handlar om att vara tacksam. Och tacksamhet är någonting jag verkligen känner! Att ha en plats att kalla "hem", en underbar make, en stadig inkomst, mat att äta varje dag, varma kläder och ett varmt hem, att vara frisk, att kunna utbilda mig, att ha evangeliet i mitt liv och en himmelsk fader som älskar mig, att ha en familj, att vara medveten om hur välsignad jag är... jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst!

Häromdagen var det någon som sa; "kan man vara tacksam för de små sakerna, har man mycket att vara tacksam för". När livet känns överväldigande och svårt; hitta alla de små sakerna att vara tacksam för. När man kan göra det så förstår man att livet är ganska bra ändå... lätt att säga, svårare att göra, jag vet. Men när man lyckas kan det göra under.

Inga kommentarer: