torsdag 19 november 2009

Minne!

När jag var liten älskade jag "Emil i Lönneberga". Jag och min bror Nicklas, 1 år yndre än mig, brukade alltid leka att jag var Ida och han var Emil. Jag kommer ihåg en gång när vi var på semester då vi bodde i en stuga på en camping, jag var då ca 6 år gammal. Det fanns att staket och en grind några stugor ifrån våran stuga påväg till vattnet. Jag och Nicklas fick den brillianta idén att vi skulle tjäna pengar till glass! Vi gick då till grinden, satt oss på den och inväntade passerande människor. Den första kom och sa att han inte hade en "femma" och att han skulle hämta en så vi släppte förbi honom. Nästa kom och sa ungefär samma sak. Sedan kom Steffi, vår syster som är 3,5 år äldre än mig, hon visste att vi skulle tjäna lite pengar på samma sätt som Emil så hon gav oss en slant!! WIIE! Vi blev så glada! Hon passerade oss 4 gånger. woho! vi kände oss så rika. vi gick raka vägen till kiosken och köpte oss varsin piggelin.

Inga kommentarer: