tisdag 15 oktober 2013

15 oktober 2013. En minnesvärd dag. Dagen jag blev moster.

Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag för det är Steffi och Bruce bebis födelsedag. Hurra! Hurra! Hurra!
Idag har jag fått mitt första syskonbarn! Min lilla systerdotter kom till världen 8.19 i morse, vägde 3800 gram och var 53 cm lång. Hon är otroligt lik min syster som bebis.
Nyaste medlemmen i familjen.

Hela veckan har jag varit så spänd, nervös och förväntansfull. När som helst kunde den lilla flickan titta fram. Jag måste ha varit mer nervös än Steffi och Bruce, jag bara måste ha varit det. Min mage slog volter av spänning. Jag har drömt flera nätter att bebben hadde tittat ut. Senast var i söndags (2 dagar sedan). Jag drömde att David berättade att  vi hade fått sms hela natten om hur allt gick och att flickan hade kommit på morgonkvisten. Jag var så arg på honom för att han inte hade väckt mig och berättat allt! Jag ville ju veta, och nu hade jag missat allt. Det var helt övertygad om att jag var vaken när jag drömde detta. Jag var därför tvungen att kolla igenom smsen (när jag var vaken på riktigt) för att se vad som hade hänt. Inga sms! Då insåg jag att det bara var en dröm.

I morse när jag var på föreläsning fick jag veta att lilla flickan äntligen kommit till världen. Jag började gråta lite medan jag satt där i föreläsningssalen. Det känns stort! Jag är stolt över min syster som var så duktig under förlossningen. Jag är så otroligt glad för den lilla familjens skull. Hur konstigt kommer det inte att vara att åka hem med ett litet knyte i händerna? Ena dagen är man barnlös och andra dagen har man en dyrbar liten skatt att vårda och älska. Deras hem kommer att fyllas av gråt, skratt, mys, kärlek, trötthet, stolthet och om inte så lång tid kommer barnskratt att värma hemmet. En gåva från Gud. 

Hur kan man älska någon man aldrig har träffat? Det är en underlig känsla. En fantastisk känsla. Jag är moster, Jag ÄR moster, JAG ÄR MOSTER!!!  Helt galet! Du är så älskad lilla skatt. Du kommer att bli den mest bortskämda ungen i världen! Det ska bli spännande att få veta vad du kommer att få heta. 
Stolt far med dotter.

Inga kommentarer: