onsdag 10 april 2013

Min lilla vackra hingst!

Jag har blivit med cykel!
En liten pärla som jag ska cykla bland annat fram och tillbaka till jobbet. Det är 12 km enkelväg och jag beräknar att det tar ca 1 timme med god marginal.. jag cyklade på gymmet och då tog det 30 minuter. Sedan lägger jag på lite för backar och vindmotstånd! Vad tror ni som kan cykling om det?! Låter det rimligt? Det är tur att det finns dusch på jobbet så att jag kan duscha av mig allt svett som jag kommer att producera på morgonkvisten nu framöver.

De flesta i min omgivning tex mina arbetskamrater tycker att jag är spritt språngande galen som väljer, frivilligt, att cykla hela den långa sträckan. Men jag är bara super exalterad! Mest av allt ser jag fram emot att förhoppningsvis mista lite fett på kroppen utan att känna att jag uppoffrar så mycket tid. Det kommer att gå av bara farten liksom! (om allt går som jag hoppas!) Jag kommer att lämna hemmet samma tid på morgonen som nu: 05.30 och kommer att komma hem lite tidigare förhoppningsvis (i värsta fall samma tid som nu 16.45).

Jag får så många minnen från min tid på ICA i Sundsvall. Då cyklade jag/ gick varje dag, men då var det bara 2,2 km enkelväg. Jag gjorde det i ur och skur och det var såå härligt med lite frisk luft på morgonkvisten!! Jag har faktiskt saknat det! Det är en av orsakerna till varför jag sätter igång igen. Det är en riktigt bra start på morgonen. En annan orsak är att jag ofta får ont i ryggen efter jobbet är avklarat och jag har märkt att när jag rör så mig så försvinner det! En tredje orsak är att jag är snål och vill inte köpa bil och helst slippa busskort! det är 740- 5000 kr/ månaden jag slipper där!

Här är min lilla pudding pimpad med cykeldator, stötdämpande sadel och hållare för vattenflaskan! 21 växlar, dämpad framgaffel, lyse, pakethållare och ringklocka!

Inga kommentarer: