torsdag 7 juni 2012

uppdatering!

åh va länge sedan jag skrev sist! mycket har hänt. vi är bla numera sthlmare! i januari var jag på en jobbintervju i sthlm för ett heltids jobb på ett cafe som köksmästare. jag fick jobbet och de ville att jag skulle börja redan veckan därpå så vi packade våra saker och flyttade ner till sthlm på tre ynka dagar!! eftersom allt gick så fort skulle vi få bo hos mina föräldrar tills vi fick tag på en egen lägenhet. cafet hade nya ägare och det visade sig att de hade investerat alldeles för lite pengar i sitt företag så de lyckades inte hålla sig levande medans de höll på att bygga upp en kundrörelse. på månaden därpå var jag nu arbetslös när företaget gick i konkurs! suck! tillbaka på ruta 0!! vi har lyckats få extra jobb, peroidsjobb och sommarjobb så allt löser sig i alla fall ekonomiskt. för tillfället jobbar David på Ica Maxi i haninge och jag jobbar på Ica Kvantum i Liljeholmen samt på Triumph i Haninge centrum. inte lika lätt är det att skaffa lägenhet när man inte har fast ekonomi dock! så än så länge är vi fortfarande inneboende hos Krusarna. David har sökt in till högskolan i Skövde, till en ekonomutbildning, till höst så mest troligt är det att vi flyttar dit inom några månader. blir en sommar i sthlm först! Billigare boende, ganska nära både gbg och sthlm känns faktiskt helt ok! mer än ok! jag längtar lite faktiskt. saknar det "riktiga" gifta-livet där man får storhandla tillsammans, göra tvätten i tvättstuga och spontana danser i vardagsrummet! Vi ska på en lite semester till götet nästa vecka! Vi skall bla vara på liseberg och vara värdpar till vår kära vän Joel Herrey och hans fästmö Mollie Bateman! Det ska bli så roligt! Förhoppningsvis får vi träffa Eva och Sebbe Herreys lille (just nu ofödda) lilla knartt! Men innan gbg ska familjen ta en sväng upp till svall och han en liten familjemiddag för att fira min söta lilla farmor som fyller 70!! Livet är en enda stor karusell!! hit och dit, upp och ner, lite magknip och mycket skratt och lycka!! trots allt knasigt som händer är jag glad över att jag har en underbar make och att vi vet att vi alltid kan förlita oss på vår himmelske fader. Han ser alltid till att allt ordnar sig!

2 kommentarer:

Joel Herrey sa...

See you soon!! :D

Sebastian och Eva sa...

åh!! en uppdatering! vad lite som kan göra en ledig höggravid kvinna glad! haha kram på er! vi hoppas också på att kunna träffa er nästa vecka på bröllopet...men ju mer dagar som går innan bebis ploppar ut ju mindre ser chanserna ut... :(