lördag 18 juli 2015

4 månader går så fort med lill-stora Freya

Nu har ytterligare en månad gått sedan vår lilla älskling kom till världen. Alla säger hela tiden att tiden går så fort- men den går ju fortare än fort! Jag hinner inte med allt gulligt som händer. Det gäller verkligen att fånga dagen. 

Denna månad har varit så rolig. Jag tror att detta varit den lättaste av alla månader som vi kommer att få njuta av vår lilla Freya-Lo. Hon har varit nöjd, glad, busig, pratig och full i skratt! Ett exempel på hur det varit är på midsommarafton. Vi besökte Davids moster i Skåne och åkte hem till Davids föräldrar på kvällen i Kungsbacka. Vi kom fram till päronen vid ett på natten. Freya hade sovit ca 2 timmar i bilen och var full i prat. Full i prat! Hon pratade med mig och David och hon pratade med möblerna. Jag och David var helt slutkörda efter en 20 timmar lång dag och ville inget annat än att lägga huvudena på kuddarna och sova. Vi trodde ju såklart att Freya var klarvaken och inte det minsta redo för att sova. Att hon somnar på egen hand hör inte till vanligheten. Helst av allt vill hon bli vaggad till sömns, ståendes i mammas famn. Eftersom att vi vuxna var så trötta så testade vi att lägga ner Freya för att se vad som skulle hända. Hennes respons var att somna omedelbart. Ljuvligt!

Freya sa både "Hej" -samt rullade från mage till rygg för första gången denna månad. David och Freya hade en pratstund med varandra och David sa Hej, då härmade Freya honom på pricken likadant! En liten stund senare var jag med Freya. Jag hade lagt henne på mage på sängen och David frågade mig någonting. Jag tittade upp mot David för att ge ett svar och när jag vände tillbaka blicken, sekunderna senare, så låg vår lilla sötnöt på ryggen och sprattlade glatt med både armar och ben!

Freyas favoritperson är Pappa David. Hon är en riktig liten Daddysgirl!
Hej-videon:


Rullar runt-video:



Det är så svårt att välja ut några få bilder från varje månad! Här är mina favoriter.

Pappa David skulle ta på Freya strumpor... och det gjorde han!


Den minen!


Freya vet inte hur lyckligt lottad hon är som har så måna i sitt liv som redan älskar henne. Här är hon med i mormors kärleksfulla famn.


Märks det att Freya är rödtott med blek hy eller? Hon ser nästa likblek ut när hon sitter i morfars famn.


Tuffingen fick låna morfars keps för att inte bränna huvudet i solen.


Ett av mitt livs bästa beslut sitter gott i min famn.

Att äta och ha en bebis i famnen är lite vanskligt. Efter en stor droppe hamburgerdressing mitt på huvudet fick en våtservett bli en improviserad haklapp- för mamma!

trollungen! lägg märke till den ljuvliga lilla röda kalufsen, hon har till hår, mitt på huvudet.

Liten har blivit så stor att hon kan sitta i kundvagn (dock inte utan stöd ännu).

Fokuset ligger inte på Freya i denna bilden utan på kusin Lexie. Den minen är oslagbar!

Inga kommentarer: