måndag 15 juni 2015

Freya blir 3 månader!



Hela tre månader har lilla Freya nu levt. Det är så mycket härligt som sker.

Hon...

  • Skrattar mer (har t.o.m. börjat skratta med magen).
  • Babblar mer.
  • Börjar bli intresserad av leksaker.
  • Greppar efter saker.
  • Tittar åt det håll det rör sig.
  • Älskar att bada. 
  • Hennes absoluta favoritperson att ha djupa diskussioner med är sin pappa.
  • Börjar att kunna trycka in nappen, med händerna, i munnen.
  • Är 61,5cm lång (1,5 cm kvar tills hon vuxit 1 dm sedan födseln).
  • Väger 5700g.



Freyas första utlandsvistelse ägde rum denna månad. Jag och Freya for med Freyas mormor och morfar till Oslo, Norge och firade Norges nationaldag med Gammalfaster Anna. Det var första 17 Maj-firandet för oss båda.


 En favoritbild på mina kära. En av mina favoriter med Freya är hennes djupa, intensiva och kloka ögon. Jag får inte nog av dem. Det syns inte på denna bilden, men hon har blåa ögon med en ljus ring runt pupillen(precis som jag har, fast hennes är vackrare!)
 David har läst till ekonom de senaste åren. Här är vi på avslutningsceremoni! Stort ögonblick både för att han snart är färdigutbildad och för att han stolt får visa upp sin lilla dotter för sina klasskompisar. Lägg även märke till att vi alla matchar i blått och rött.
 Alla dessa underbara miner! Jag dör av skratt när jag ser denna bilden.
 Freya var mer upptagen att utforska världen för att vara med på en familje-selfie.
 En av Davids absoluta favoriter med Freya är att få se henne sitta och titta runt när hon blir rapad. Han sätter sig alltid så att han kan kika på hennes fina ögon.
Freya är en riktig liten gosunge. Hon älskar att ha någonting mjukt mot sin kind. Det är någonting som gör mig glad, för jag är själv lika gosig av mig.

En bild tagen på min första morsdag som mamma. Att få kalla sig mamma är en stor gåva som inte ska tas för givet!
Här kan man skymta den ljusa ringen runt pupillerna som jag pratade om, att hon hade, tidigare.
Trollunge! Ännu en sak hon ärvt av mig är att tungan, ofrivilligt, sticker ut ur munnen vid skratt.

Där är den lilla söta tungan igen!


Det syns inte så jätte bra på bilden, men Freya har små söta tofsar på sina öron. Jag brukar kalla henne för Freya-Lo, för jag tycker att hon liknar ett litet lodjur.

















När pappa är på skolan och mamma måste gå på toa får man roa bebis bäst man kan. Här ligger hon med några gosedjur att bli road av.

David berättade för mig att han längtar tills han kan bära Freya på axlarna när vi är ute och går. "Det är pappas privilegium" tycker han. Här får han sig ett litet provsmak av detta efter det att Freya tagit sig ett bad.
















"Se så duktig jag är!" säger Freya.















Inga kommentarer: