söndag 11 september 2011

snart!

nu är det inte många veckor kvar innan barnensmedverkan! barnens medverkan är ett speciellt möte på vår kyrka där barnen har hand om hela "gudstjänsten". de har tal och sjunger sånger. det brukar vara mycket lyckat och väldigt underbart att få lyssna på! barnen är mellan 4 och 12 år. Jag har privilegiet att få vara lärare för barnen som är 4 år. det är 2 små pojkar som är helt underbara! det kommer att vara deras första gång de talar inför mycket folk, det kommer förmodligen att vara runt 80 personer de kommer att tala inför. mycket imponerade att de vågar!

mina killar är så härliga! lagom busiga, otroligt charmiga, makalöst omtänksamma och man kan inte göra annat än att tycka om dem! det är så mysigt när de springer fram till mig på söndagarna och visar upp deras käraste leksak eller bara vill komma fram och ge mig en kram och puss på kinden. det första de brukar göra när de för möjlighet är att vilja leka med mig. jag tycker mycket om min uppgift som lärare för dessa otroliga individer! Det kommer att bli så spännande att se hur det kommer att gå när vi kommer att tala om Guds Skapelse på barnens medverkan!

De som vill komma, är varmt välkomna! Söndagen den 25 september klockan 11.00 på Jesu Kristi Kyrka Av Sista Dagars Heliga i Sundsvall.

Inga kommentarer: